maandag 10 januari 2011

Levenslang leren: participeert iedereen wel in gelijke mate?

Voorliggend webartikel maakt gebruik van de survey ‘Sociaal-culturele verschuivingen in Vlaanderen’ (SCV-survey) van de Studiedienst van de Vlaamse Regering (SVR) om de (bijkomende) opleidingsparticipatie van de Vlamingen tussen 2002 en 2010 te onderzoeken. Eerst komt de evolutie van de globale deelname aan (bijkomende) opleidingsactiviteiten kort aan bod. Een schets van de opleidingsdeelname naargelang achtergrondkenmerken zoals geslacht, leeftijd, onderwijsniveau, arbeidsmarktstatuut en functiebeperking laat vervolgens toe om aan te geven wie meer of minder meedoet. Door de ongelijke opleidingsparticipatie van verschillende groepen tegenover elkaar te plaatsen, kunnen er eveneens een aantal kloven in de opleidingsdeelname berekend worden. Alvorens de onderzoeksresultaten te presenteren, wordt er eerst een beknopte toelichting gegeven bij de gehanteerde databron en methode. Tot slot worden de belangrijkste elementen nog eens op een rijtje gezet.

Lees die publicatie van de Studiedienst van de Vlaamse Regering hier.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten